Dag 8: Krimmler Wasserfälle

8 juli 2022 - Viehhofen, Oostenrijk

Vandaag is het Kristy’s verjaardag en dus wilden we graag wat leuks gaan doen. De regen die voorspeld was voor vandaag viel uiteindelijk gelukkig mee en dus besloten we ‘s middags naar de Krimmler Wasserfälle te gaan. Voordat we weg gingen hebben we eerst nog even wat taart gegeten, daarna was het weer tijd om de wandelschoenen aan te trekken.

Na een uurtje rijden kwamen we aan in Krimml. De Krimmler waterval is een gelaagde waterval met in totaal een hoogteverschil van 380 meter. Langs de waterval kan je omhoog lopen, dit zijn wij uiteraard gaan doen. De tocht omhoog was vrij zwaar, het ene deel van het pad was nog steiler dan het andere. Desondanks hebben we het echt naar ons zin gehad en echt genoten van de omgeving, wat ook wel aan de foto’s te zien is. Af en toe had je een uitzichtpunt langs het pad, waar we wat foto’s gemaakt hebben en van het uitzicht genoten hebben.

De watervalDe watervalBlije koppies bij de watervalSamen bij de waterval
Op 1306 meter hoogte zat een restaurant waar we wat gedronken hebben. Op de foto hieronder is het restaurant omsingeld, je kon deze namelijk zien vanaf de parkeerplaats. Vanaf het terras hadden we een mooi uitzicht op het dal.

Waar we wat gedronken hebben

Het uitzicht vanaf het terras
Nadat we onze drankjes ophadden hebben we nog een klein stuk verder omhoog gelopen. Op een gegeven moment was de waterval steeds slechter te zien, we hebben toen besloten toch maar terug te gaan lopen. De afdaling was gelukkig een stuk makkelijker. Toen we beneden aankwamen hebben we nog even een ander pad genomen om naar de voet van de waterval te lopen. Daarna zijn we terug gegaan naar de auto.

We zijn vervolgens teruggereden naar Saalbach, met het idee hier wat te gaan eten in de Bauer’s Schi-Alm. Hier hebben we op wintersport namelijk al vaak gegeten. Helaas viel er in Saalbach niet te parkeren, we hebben toen besloten om wat te gaan eten bij de Dorfstadl. Ook hier hadden we al vaker gegeten. We konden de week in Oostenrijk natuurlijk maar met één gerecht afsluiten, en dus hebben we allebei genoten van een heerlijke Wiener schnitzel.

Na het avondeten was het tijd om in te gaan pakken. Nu we dit schrijven staat bijna alles al in de Punto, dus hoeven we morgen alleen nog de laatste dingen erin te gooien, voordat wij onze weg vervolgen naar Como!